Verkoopstyling begint met geïnteresseerde ’kijkers’. Hoe doe je dat?
® International Academy for Interior Design/Instituut voor Binnenhuisarchitectuur/IVB

Klik op:
GRATIS aanvullende schriftelijke studie-informatie en je ontvangt tevens een GRATIS digitale versie van het boek 'Van Woonhuis tot Droomhuis', Basisboek voor Binnenhuisarchitectuur.

HOME


VERKOOPSTYLING?

Gratis offerte voor een interieuradvies of verkoopstyyling?
Klik op:
Platform voor Interieurontwerpers
Interieur & Verkoopstylisten



Dat lijkt allemaal eenvoudig.

En natuurlijk is het ook zo niet moeilijk.
Hooguit lastig.


Waar zit het eerste probleem?

Het begint al bij 'de kijkers'.
Vele huizen die te koop staan trekken zelfs geen kijkers.
Geen kijkers geen kopers.

Daarom begint de verleidingstruc al met een goede foto op bijvoorbeeld Funda.
Met goed wordt niet 'artistiek' bedoeld maar effectiviteit.
Hoe kun je te werk gaan?
Probeer voor jezelf te bepalen waarom het huis positief verschilt met andere soortgelijke huizen.
Dat kan bijvoorbeeld een badkamer zijn.
Vanzelfsprekend staan er in een badkamer veel persoonlijke spullen.
Probeer dat te vermijden.


De oorspronkelijke badkamer.
Veel persoonlijke spullen.
Onrustig.
Rommelig.
Door de raambekleding krijg je een beklemmend gevoel.
Donker.
Zeg maar depressief.....



Dezelfde badkamer naar dan 'opgefrist'.
Ook is het camerastandpunt enigszins aangepast, inclusief de kleuren.
De foto oogt vriendelijker en suggereert tevens meer vloeroppervlak.
Ook is handig gebruik gemaakt van de spiegel.
De restyling is het examenproject van Kitty Peeters.
Inmiddels is ze geslaagd voor het einddiploma en ingeschreven als Register-Interieurstylist bij de Stichting Orde van Register-interieurontwerpers.

HOME